شرایط رزرو هتل برای سفارت چیست؟

در این مقاله قصد داریم درباره دلایل نیاز به رزرو هتل برای سفارت اطلاعاتی را با شما عزیزان در میان بگذاریم. واچر برای سفارت چیست؟ برای اینکه بخواهید به یکی از کشورهای حوزه شینگن یا کشورهای اروپایی و آمریکایی سفر کنید باید از سفارت این کشورها ویزا دریافت کنید. برای این کار باید از سفارت کشور مقصد خود در ایران وقت بگیرید. زمانی که وقت سفارت می‌گیرید، یک لیست از مدارک مورد نیاز در اختیار شما قرار داده می‌شود که باید آن را در زمان مراجعه حضوری به سفارت همراه داشته باشید. مدارکی مانند بلیط هواپیما و واچرز رزرو هتل نیز در این لیست قرار دارد. به این ترتیب کشور میزبان از برنامه سفر شما و هدف این سفر آگاه می‌شود. البته افرادی که دعوت‌نامه داشته باشند، نیازی به ارائه واچر رزرو هتل ندارند.

هزینه رزرو بلیط جهت وقت سفارت ۳۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد. ارتباط در تلگرام

برای رزرو بلیط با شماره تماس ۰۹۳۸۶۹۸۲۳۳۴ در تلگرام و واتس اپ درارتباط باشید.


ما قبلاً درباره تهیه بلیط هواپیما برای سفارت مقاله مفصلی ارائه کرده‌ایم، در این مقاله قصد داریم درباره رزرو هتل صحبت کنیم.

واچر هتل چیست؟

واچر هتل رسید رزرو هتل است. ارائه این مدرک نشان می‌دهد شما به سفارت نشان دهید که برای تاریخ معینی برای خود محل اقامت مشخص کرده‌اید. واچر هتل تاریخ شروع و پایان اقامت شما را در هتل نشان می‌دهد. همچنین اسم مسافر و خدماتی که رزرو کرده است در این سند بیان شده است. شما می‌توانید این رسید را مستقیماً از هتل به صورت اینترنتی بگیرید.

نحوه رزرو هتل

چنانچه می‌خواهید به یک سفر خارج از کشور در اروپا یا کشورهای حوزه شینگن بروید در اولین قدم باید ویزای ورود به این کشورها را بگیرید. ویزای هر کشور با قوانین خاص خودش صادر می‌شود. برای ورود به بعضی کشورها شما در پای پرواز ویزا دریافت می‌کنید اما برای سفر به بیشتر کشورها باید به سفارت آن کشور در ایران مراجعه کنید. برای دریافت وقت سفارت و دریافت ویزا باید مدارکی را تهیه کنید، ترجمه کنید و به سفارت تحویل دهید. واچر هتل یا رسید رزرو هتل یکی از این موارد است.

استانداردهای موجود برای واچر هتل موردقبول سفارت

قبل از اینکه برای رزرو هتل برای سفارت اقدام کنید باید بدانید که هر واچر هتلی مورد تائید نیست و لازم است رزرو هتل شما شرایطی داشته باشد تا از طرف سفارت رد نشود و دچار ضرر نشوید.
• بر طبق استانداردهایی که در این زمینه وجود دارد، واچری که دریافت می‌کنید باید دارای سربرگ رسمی هتل باشد. همچنین مهر هتل در پای آن زده شده باشد و امضای بخش رزرو هتل زیر آن قید شده باشد.
• هتلی که رزرو می‌کنید باید ۴ یا ۵ ستاره باشد؛ بنابراین رزرو کردن هتل‌هایی که امکانات کمتری دارند یا سه ستاره و دو ستاره هستند به احتمال زیاد از طرف سفارت رد می‌شود.
• لازم است محل هتل‌هایی که رزرو می‌کنید باید به شهر نزدیک باشد؛ بنابراین شما نمی‌توانید هتل‌هایی را که دور از شهرها قرار دارند رزرو کنید. توصیه می‌شود هتلی را رزرو کنید که بیشتر از ۴ کیلومتر با مرکز شهر فاصله ندارد.
• رزرو هتل از طریق سایت‌ها رد می‌شود زیرا اگر شما اقدام به رزرو رایگان هتل کنید به راحتی می‌توانید واچر را کنسل کنید؛ بنابراین سفارت این رزرو را جعلی می‌داند.

انواع رزرو هتل برای سفارت

رزرو هتل برای سفارت می‌تواند به دو صورت انجام شود:
۱- رزرو قطعی هتل، در این روش شما هتل خود را به صورت قطعی و نهایی رزرو می‌کنید و هزینه‌های کامل هتل را می‌پردازید و سپس چنانچه ویزای شما صادر نشد یا به هر دلیلی سفرتان را لغو کردید، بقیه مبلغ خود را با کسر هزینه‌های کنسلی دریافت کنید. چنانچه ویزای شما صادر شد می‌توانید به راحتی در هتل خود اقامت کنید.
۲- رزرو موقت (بدون پرداخت هزینه): بعضی هتل‌ها Free cancellation هستند. این امکان وجود دارد که سفارت با ویزای شما موافقت نکند یا اینکه به هر دلیلی سفرتان لغو شود، بنابراین شما باید راه‌حلی را پیدا کنید که تمام هزینه‌های هتل را پرداخت کنید. می‌توانید با پرداخت بخشی از مبلغ، اتاق موردنظرتان را رزرو کنید. چنانچه ویزای شما صادر شد، می‌توانید رزروتان را نهایی کنید. برای پرداخت هزینه هتل دو راه‌حل دارید. یکی اینکه هزینه هتل را آنلاین و از ایران پرداخت کنید، راه‌حل دوم پرداخت هزینه در هتل و به صورت نقدی است.
نکته‌ای که نباید فراموش کنید این است که در فصل‌های شلوغ و تعطیلات، هتل‌ها این حق را دارند که در زمانی که مشتری نقد با پرداخت کامل پیدا کردند، رزروهای موقت را که هزینه‌ای بابت آن دریافت نکرده‌اند باطل کنند.

رزرو هتل برای سفارت به صورت رایگان

یک سری سایت مانند سایت بوکینگ وجود دارند که به صورت رایگان برای افراد رزرو هتل ثبت می‌کنند. اگرچه این ایده می‌تواند جالب باشد اما باید بدانید که از طرف سفارت رد می‌شود؛ زیرا در این سایت‌ها امکان رزرو هتلی که اصلاً وجود ندارد نیز وجود دارد و رزرو شما به سادگی می‌تواند لغو شود.
با این حال یک روش دیگر نیز وجود دارد. اگر شما دعوت‌نامه‌ای داشته باشید دیگر نیازی به پرداخت هزینه هتل ندارید؛ بنابراین چنانچه یک دوست یا یکی از اعضای خانواده شما را به آن کشور دعوت کند و در دعوت‌نامه بیان کند که شما در زمان اقامت در منزل او ساکن هستید، دیگر نیازی به دریافت رزرو هتل برای سفارت ندارید. کافی است دعوت‌نامه را به همراه آدرس محل اقامت فرد موردنظر ضمیمه مدارک کنید.

کانفرم هتل چیست؟

کانفرم هتل، پذیرش هتل یا واچر هتل هر سه یک معناست. زمانی که به شما میگویند کانفرم هتل شما پذیرفته شده است یعنی اتاقی که در آن هتل رزرو کرده‌اید تائید شده است و این مسئله توسط هتل قابل‌پیگیری و ارائه کردن به سفارت است.

در نهایت لازم است به شما عزیزان یادآوری کنیم که برای رزرو کردن هتل باید کارت اعتباری بین‌المللی داشته باشید. این مسئله باعث می‌شود سفارت با راحتی بیشتری سفر شما را بپذیرد و رزرو هتل شما به سادگی تائید شود. اگر به کارت اعتباری بین‌المللی دست رسی ندارید می‌توانید از طریق بعضی از سایت‌های معتبر راه‌هایی برای این کار انجام دهید.

همکاران ما