سفری خاطره‌انگیز و دلنشین با تور ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که می‌توانید بدون نیاز به ویزا به آن سفر کنید. این کشور پهناور در دو قاره مشترک اروپا و آسیا قرار دارد و فرهنگ و سبک زندگی این کشور تلفیقی از غرب و شرق است. سال‌های زیادی است که ترکیه در لیست محبوب‌ترین کشورها برای مسافرت از مبدأ ایران ثبت شده است. محبوبیت این کشور به خاطر وجود معماری ترکیبی، مراکز خرید، مکان‌های تاریخی و… است. اگر شما هم اهل سفر باشید؛ بدون شک قبلاً به این کشور سفر کردید یا دست‌کم این کشور را در لیست مکان‌های مورد علاقه‌تان برای سفر قرار دادید.

آشنایی با تور ترکیه

برای سفر به هر مقصدی، بی‌دردسرترین و مناسب‌ترین روش «سفر از طریق تورهای مسافرتی» است. خوشبختانه به دلیل محبوبیت زیاد کشور ترکیه بین گردشگران ایرانی، تنوع تور ترکیه بسیار بالاست. این تورها شامل تورهای زمینی و هوایی می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خود را دارند.
نکات زیادی است که باید در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر با تور به آن‌ها توجه کنید. از جمله این نکات، می‌توان به نوع سفر، هتل محل اقامت، آب و هوای مقصد در آن موقع سال و انتخاب آژانس مسافربری مناسب اشاره کرد. در ادامه، برای جلوگیری از بروز هر مشکلی در طول سفرتان، به توضیح تمامی نکات می‌پردازیم.

محبوب‌ترین مکان‌های ترکیه کجاست؟

علاوه بر مراکز خرید و جاذبه‌های مدرن ترکیه که حتماً تعریفشان را شنیدید، این کشور جاذبه‌های تفریحی و دیدنی متعددی دارد که معروف‌ترین آن‌ها را در لیست ذیل نام بردیم:

  • دودکش‌های پری در کاپادوکیه
  • استخرهای پاموکاله
  • مرداب آبی الودنیز
  • گنبدهای استانبول
  • شهر بدروم
  • دهکده ماهیگیری کاش
  • صومعه سومله
  • دریاچه سالدا
  • و…

این کارها را در سفر ترکیه از قلم نیندازید!

احتمالا قصد ندارید که بعد از برگشت از سفر بی‌نظیرتان، حسرت بخورید! بسته به شهری که مقصد شما است، تفریحات و مراکزی که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید فرق می‌کند. پس با استفاده از لیست زیر مطمئن شوید که بیشترین بهره را از سفر خود به این کشور زیبا خواهید برد:

  • تجربه استفاده از حمام ترکی
  • خوردن غذاهای سنتی و محلی این کشور
  • خرید محصولات مختلف با قیمتی مناسب‌تر
  • تماشای رقص سما یا درویشی
  • بازدید از مکان‌های تاریخی
  • خوردن بستنی معروف ترکیه‌ای
  • بالن سواری در کاپادوکیه
  • بازدید از بازارهای محلی

این کشور زیبا با فرهنگ و منابع دیدنی بسیار غنی در همسایگی ایران قرار دارد و همین موضوع موجب شده که ما امکان تجربه این سفر را با قیمت‌های باورنکردنی داشته باشیم.

آیا می‌توان با تور زمینی به ترکیه رفت؟

شما می‌توانید تجربه تور زمینی ترکیه به مقصد بسیاری از شهرهای این کشور را داشته باشید. این سفر با استفاده از قطار و اتوبوس‌های نوع VIP امکان‌پذیر است. همان‌طور که می‌دانید، قیمت سفرهای زمینی نسبت به هوایی مناسب‌تر است. بنابراین اگر از آن دست افرادی هستید که از مسیر لذت می‌برید، سفرهای زمینی گزینه مناسبی برای شما هستند.

شرایط رزرو تور هوایی به ترکیه چگونه است؟

برای سفر هوایی به مقصد ترکیه، نیاز به صرف هزینه بیشتری دارید. اما این نوع سفر برای کسانی که با محدودیت‌های زمانی مواجه هستند، گزینه بهتری است. همچنین، اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها هستید، تور لحظه آخری ترکیه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. ایرلاین‌های مختلفی برای سفر به ترکیه وجود دارند که با توجه به قیمت، خدمات و کیفیت متفاوتی را به شما عرضه می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، مناسب‌ترین ایرلاین را برای سفرتان انتخاب کنید.

بهترین هتل برای اقامت در ترکیه کجاست؟

همان‌طور که می‌دانید، رزرو هتل‌ برای اقامت مسافرین، ازجمله خدماتی است که تورها را پرطرفدار می‌کند. تورهای ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. انتخاب هتل‌ها بسته به بودجه و خدماتی که مدنظر دارید، متفاوت است. توجه کنید که شما می‌بایست بسته به سلیقه و اولویت‌های سفر خود هتل مدنظرتان را انتخاب کنید. برای مثال، اگر به قصد خرید کردن و بازدید از مراکز خرید سفر کردید، پس هتلی را بگیرید که در نزدیکی این مراکز است.

آب و هوای ترکیه چطور است؟

بهتر است قبل از بستن وسایل خود، آب و هوای شهر موردنظرتان را در سایت‌های هواشناسی بررسی کنید. همان‌طور که گفتیم، ترکیه کشور وسیعی به شمار می‌رود. به همین خاطر بسته به هر نقطه‌ای از این کشور، باید انتظار آب و هوای متفاوتی داشته باشید. در ادامه، یک راهنمایی کلی برای کمک به تعیین زمان سفرتان آورده‌ایم:

·        اواسط اسفند و بهار

از اواسط اسفند تا اواسط فصل بهار دمای این کشور بسیار متعادل است و بهترین زمان برای سفر است. البته توجه کنید که این زمان از سال، مسافرین زیادی به ترکیه سفر می‌کنند و شما باید انتظار جمعیت مسافرین دیگر را در مکان‌های دیدنی و دیگر مناطق داشته باشید.

·        تابستان

ماه‌های آخر بهار و تابستان در ترکیه بسیار گرم هستند. بنابراین این وقت از سال برای رفتن به سواحل زیبای مدیترانه‌ زمان مناسبی است. گرچه به دلیل گرمای هوا، این بازه زمانی گزینه خوبی برای کسانی که قصد بازدید از مکان‌های باستانی را دارند، نیست. اما اگر به خاطر تعطیلات تابستانی، قصد سفر دارید و هوای معتدل‌تر را ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم شهریور ماه را انتخاب کنید.

·        پاییز

با شروع پاییز اکثر نقاط ترکیه شروع به سرد شدن می‌کنند و لازم است با خود لباس گرم ببرید. معمولاً هوا در جنوب شرقی این کشور نسبتاً گرم باقی می‌ماند. پاییز گزینه خوبی برای کسانی است که می‌خواهند در زمان خلوتی از سال، این کشور را ببینند. البته اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشند، می‌توانند شاهد بارش برف در این ماه‌های سال هم باشند.

·        زمستان

مکان‌های دیدنی ترکیه در فصل زمستان در خلوت‌ترین حالت خود قرار دارند. بارش برف در این فصل بسیار رایج است و در حالت کلی ترکیه زمستان‌های سرد و خشکی دارد. این فصل برای افرادی که قصد تجربه ورزش‌های زمستانی مانند اسکی را دارند، بسیار عالی است.

با کدام آژانس مسافربری به ترکیه سفر کنیم؟

انتخاب یک آژانس مسافربری خوب و کاربلد، کیفیت سفر شما را تضمین می‌کند. آژانس گردشگری جیمبو از معتبرترین ارائه دهندگان تورهای مسافرتی داخلی و خارجی است که به شما برای تجربه کامل و بی‌نقص سفر به هر یک از شهرهای محبوب ترکیه کمک می‌کند.

تورهای ترکیه جیمبو با تنوع بسیار و قیمت‌های باور نکردنی معرفی می‌شوند. پس وقت آن رسیده که شما هم تور موردنظر خود را از بین این گزینه‌ها پیدا کنید و چمدان خود را ببندید. جیمبو با ارائه خدماتی مانند بیمه و تنوع تورهای مختلف و حتی امکان سفر با تورهای لحظه آخری شما را برای داشتن سفری بی‌نظیر به این کشور یاری خواهد کرد.

همکاران ما